Killing Stalking (zhrnutie)

8. června 2017 v 21:38 | Tsuki-chan |  Recenzie anime
UPOZORNENIE: Článok obsahuje dôležité spoilery z Killing Stalking, Oyasumi Punpun, Redemption Camp, Gangsta., Cruel Kiss of Stockholm a Okane ga Nai.

Článok taktiež rozoberá témy ako psychické a fyzické týranie, znásilnenie a duševné choroby. Ak sú vám tieto témy nepríjemné, prosím, článku sa vyhnite.


Killing Stalking je manhwa, ktorú asi tak pred necelým rokom potom čo skončilo Yuri on Ice objavil ten istý fandom pretože sa už nemali nad čím rozplývať keďže MAPPA im ukázala prostredný prst a rozhodla sa radšej spraviť 2.sezónu Rage of Bahamut kde sa homo páru dočkajú asi tak ako snehu v lete.

Preto potom čo vyhlasovali ako zbožňujú YoI lebo: "Reprezentuje zdravý vzťah dvoch hemosexuálov," skočili rovno na Killing Stalking pretože obidve diela sú si veľmi podobné. A tým podobné myslím to, že obidvaja hlavní hrdinovia majú čierne vlasy...a to je všetko...žiadná iná podobnosť tam nie je.


Killing Stalking je príbeh o psychicky narušenom stalkerovi Yoonbumovi posadnutým mužom menom Sangwoo, ktorý je veľmi popularný, pekný a je idealizovaný nie len samotným Yoonbumom, ale všetkými ľuďmi okolo neho.
Jedného krásneho dňa keď je Sangwoo preč Yoonbum sa vlúpe do jeho domu (aby si tam mohol vyhoniť vtáka) kde naráža na divné skryté zamknuté dvere, ktoré vedú niekde do pivnice domu.
Tu nachádza na zemi zviazané nahé dievča so zlomenými nohami a dozvedá sa nepeknú pravdu o svojej "dokonalej láske". Sangwoo je totižto vrah a náš milý Yoonbum je jeho ďalšia obeť.

To bol príbeh len tak v skratke. Sangwoo Yoonbuma vo svojom dome načape, zlomí mu obidve nohy, zavrie ho v tej svojej pivnici a začne ho týrať pričom si medzi sebou vytvárajú nejaké zvláštne nechutné puto, ktoré niektorí vo fandom volajú "láska".


V podstate, Killing Stalking (KS) ako Yaoi manhwa alebo teda BL (nech nenaserem KS fanúšikov ešte viac ako už budú na konci tohto článku) nie je nič nové. Lúzer Uke so smutnou minulosťou a žiadnym miestom kde by sa mohol vrátiť je prinútený žiť so "sexi" psychopatom Seme, ktorý ho drží proti svojej vôli, znásilňuje ho, týra ho, ale všetko je mu rýchlo či už samotným Ukem alebo aj fandom odpustené lebo má tiež smutnú minulosť.
Dobrým príladom je Okane ga Nai kde je hlavný hrdina predaný na trhu s bielym mäsom bohatému podnikateľovi, ktorý ho následne začne znásilňovať, ale má smutnú minulosť, je pekný a párkrát nášmu úbohemu Ukemu pomohol, takže boohoo, súciťte s ním.

Ak sa teda na KS dívame ako na yaoi je to solídne, a aj keď prináša staré obohrané veci, vie ich predať novým zaujímavejším spôsobom.
Dostanete od toho to čo vám zhrnutie sľubuje: dvoch narušených hrdinov, množstvo krvi, vraždy, stalkovanie, mindfuck scény pretože treba udržiavať šok fakto a pár sex scén. A samozrejme tú zakázanú a nebezpečnú "romantiku".
Ibaže KS fanúšikovia sa tvária akoby toto bolo nejaké veľdielo s námetom, ktoré "nikto nikdy nepoužil" a argumentujú tým, že to nie je Yaoi, ale veľmi realistický napísaný a nakreslený psychologický horor a len "náhodou" sa stalo, že obidvaja hlavní hrdinovia sú muži.

Ak sa teda dívame na KS ako realisticky napísaný psycholický horor tak potom je to absolútny podpriemer. Pretože na celej manhwe nie je nič realistické a ako psychologický horor a podľa KS fanúšikov "jeden z najlepších" nemá šancu obstáť proti takým velikánom ako sú napr. diela od Junji Itou.



Realistickosť

Argument, ktorý veľmi často počúvam je, že Koogi- autorka tohto diela veľmi reálne napísala duševné choroby obidvoch hrdinov. To bol jeden z dôvodov prečo som KS začala čítať, hnala ma táto morbídna zvedavosť dozvedieť sa o týchto postavách viac. Ibaže keď som sa do toho pustila prišlo mi to skôr akoby autorka zbúchala dohromady všetko čo jej prišlo "edgy" a "nenormálne" aby nám dala jasne najavo, že jej postavy nie sú v poriadku. Asi niečo na ten štýl ako keď čítate fanfiction nejakého tínedžera, ktorý si tam hodí svoj OC charakter, ktorý vymyslel pri nejakej emo pesničke a dá mu všetky psychopatické vlastnosti, ktoré videl v anime: od rozdvojenej osobnosti až po vyžívanie sa v zabíjaní.
Sama napísala, že Yoonbum má Hraničnú poruchu osobnosti. Neviem skoro nič o tomto type duševného ochorenia, ale veľa ľudí, ktorí tvrdili, že týmto ochorením trpia písali, že to nie je absolútne reálne podané. Ja však nie som odborník, neviem aké príznaky má toto duševné ochorenie a ako u jedincov prebieha.

Čo ma však nenormálne naštvalo a kde sa celý argument o "dobre napísanej duševnej chorobe Yoonbuma" rozpadá je keď Koogi sama pri odpovedi na jednu z otázok ohľadom tohto ochorenia napísala:
"Iba som sa snažila vykresliť Yoonbumove akcie ako "nie normálne". A iba náhodou sa stalo, že jeho správanie sa podobá správaniu ľuďom, ktorí trpia Hraničnou poruchou osobnosti,"



...
Prepáčte, ale keď sa na mňa vyvalíte s argumentom ako je to reálne podané a potom sa dozviem, že autorka si ani len nedala toľko námahy aby si zistila ako tieto duševné choroby fungujú tak potom si sami podkopávate nohy tým, že tvrdíde, že to písala so zámerom urobiť dobrý psychologický horor a nie zvrátené Yaoi.
Sú ľudia, ktorí keď píšu knihu alebo kreslia manga s podobnou tématikou si dôkladne preštudujú správanie takýchto osôb, dokonca sa s nimi aj osobne stretnú pretože sa to vážne snažia urobiť čo najviac realistické a potom je tu Koogi, ktorá len zbúcha všetko čo ju napadne a zlepí to dokopy ako hore spomínaná fanfiction a ľudia jej to zožerú aj navíjakom. Niet divu, že to potom vyzerá tak, že postavy trpia každou duševnou chorobou na svete keď si niekto neurobí poriadny výskum.

Ak by som mala spomenúť autora, ktorý reálne vykreslil duševnú chorobu potom to bude Asano Inio s jeho dielom Oyasumi Punpun.
V jeho prospech hrá už len to, že príbeh hlavného hrdina Punpuna sa odohráva od jeho detských dní až po jeho dospelosť a čitateľ teda vidí čím všetkým si táto postava prechádza, ako sa formuje a čo ju doviedlo na pokraj úplneho zrútenia sa. Punpun, ktorý je na začiatku chlapec plný nádeji a snov je nakonci zničená osoba bez žiadneho záujmu ďalej žiť. Jeho duševná choroba však nepôsobí ako miš maš všetkého čo autora zrovna napadlo lebo Asano Inio si najprv naštudoval podobné prípady ako je Punpun než ho začal vytvárať.



Postavy
Ako som už spomínala Yoonbum má znaky typického ukeho. Je to útly antisociál, ktorého si rýchlo pomýlite s dievčaťom. Má za sebou zlé detstvo: bol týraný a zneužívaný svojim strýkom. Tak ako väčšina uke jeho zneužívanie nekončí iba pri strýkovi, ale posúva sa ďalej v jeho prípade keď sa ho pokúsili znásilniť na vojenskom výcviku, ale jeho princ na bielom koni ho zachránil než sa niečo stalo (aj keď to v skutočnosti Sangwoo nebol, ale to on nevie).

Skoro celý fandom s ním súcití lebo je zneužívaný a psychicky a fyzicky týraný Sangwoo-om, ja mám však veľký problém byť až tak súcitná ako je väčšina čitateľov keďže ultimátne ide o stalkera, ktorý vás sleduje, robí si poznámky o tom čo a kedy robíte, kradne vám veci, ktoré vy nosíte a fantazíruje s nimi a nakoniec sa vám vlúpe do domu a začne sa tam trtkať s vašim vankúšom. Neberte to tak, že mi nie je jeho situácie vôbec ľúto lebo predsa len, to čo sa mu stalo je príšerné, ale celý fandom sa tvári ako by bol nejaká nepoškvrnená Panenka Mária pri tom je tak isto chorý a narušený ako Sangwoo.



Sangwoo je teda dá sa povedať antagonista tejto série keďže ide o vraha, ktorý svoje obete pred zabitím týra a znásilňuje. Je to však najhoršie napísaný antagonista psychologického hororu akého som kedy zažila.
V prvom rade má ísť o šarmatného pekného muža, ktorého si nikto s vraždami nespája lebo je to "dobrý chlapec" a všetko má naplánované vo svoj prospech. Ibaže jeho akcie pôsobia ako práca amatéra a polícia ho v príbehu nechytila len preto lebo je to banda idiotov.

Sangwoo je sirota, ktorého obidvaja rodičia boli zabití pri "incidente", z ktorého iba on jediný vyviazol živý. Teraz žije na opustenej ulici, kde nikto nechce bývať lebo je tam vysoká kriminalita. Všetky obete s ním vždy boli v kontakte a aj s ním boli videné. Vždy keď ho niekto zhodí alebo podcení nasere sa a vyzerá akoby dotyčnému mal každú chvíľu vpáliť. Podľa vás toto nekričí ako potenciálny vrah?

Sangwoo vysvetľuje Yoonbumovi, že mu nikto z okolia nepomôže, lebo nikto nechce bývať na tejto ulici pretože je veľmi neobľubená a je známa tým, že je opustená.


Je jedna visual novel podobná KS. Volá sa Cruel Kiss of Stockholm (CKoS). Príbeh je o dievčati, ktoré tak isto ako Yoonbum pochádza z veľmi zlej rodiny. Potom čo jej otčím zabije kocúra, ktorý bol jediná pamiatka na jej mŕtveho otca ujde z domu a následne na to je unesená postarším mužom, ktorý ju zamkne u seba doma. V podstate ako KS aj toto je porno, ktoré romantizuje vzťah obete a únoscu, ale narozdiel od KS mu musím dať plusové body za to, že sa aspoň ako tak snaží poriadne vykresliť Štokholmský syndróm (ktorý mimochodom Yoonbum ani nemá) pretože hrdinka narozdiel od Yoonbuma sa ani raz nepokúsi utiecť a to aj keď má dvere na slobodu otvorené dokorán pretože sa bojí následkov a myslí si, že tak či tak by ju únosca chytil a potom potrestal. Dokonca aj keď sa jej raz podarí od neho odísť potom čo ho pripúta okamžite sa vracia naspäť lebo jej ho príde "ľúto".
A hlavne únosca absolútne nepôsobí ako niekto kto by bol niečoho takého schopný keďže ide o staršieho muža, ktorý má dobré vzťahy so svojimi susedmi, je úspešný v robote a s každým dobre vychádza.
Myslíte si, že prečo je aj v skutočnosti ťažké nájsť únoscov, ktorí celé roky držia svoje obete? Lebo väčšinou ide o ľudí, ktorí žiju v celku normálny život obklopený susedmi, s ktorými majú zväčša dobré vzťahy. Nebývajú na nejakých pochybných uliciach kde nikto iný nežije, s pochybnou minulosťou a nie sú zakaždým s obeťami videný.

BTW, na to, že táto ulica má byť opustená je na nej celkom dosť áut.


Ďalšia vec čo mi prekáže je, že aj keď sa nás autorka snaží presvedčiť, že Sangwoo je zlý neustále od nás očakáva, že s ním budeme súcitiť tým, že všetko odvôdňuje jeho zlým detsvom kedy on a jeho mama boli neustále týraný otcom. Áno, na jednej strane to chápem. Tak väčšinou psychopati vznikajú, lebo sa im niečo zlé v detstve stalo, na druhej strane nech je ich situácia hociaká nikto by nemal mať súcit s človekom, ktorý týra, znásilňuje a zabíja nevinných ľudí len preto lebo sa mu niečo v minulosti stalo.

Veľmi mi vadí, že autorka to celé podáva v zmysle: "Viete on je chorý a narušený vrah ALE to iba preto lebo toto a toto sa mu stalo v minulosti," - to je presne to čo robia v Diabolik Lovers, všetko ich odporné správania odôvodňujú smutnou minulosťou, ale tam im to nikto nežere. Zaujímalo by ma prečo tu áno.

Sangwoo vysvetľuje Yoonbumovi, že jeho otec bol násilník.

Toto je zase niečo čo v Oyasumi Punpun bolo zvládnuté OVEĽA lepšie. Lebo aj keď vieme čo všetko si Punpun prežil, potom, čo začne zneužívať a týrať svoju priateľku sa autor nič nesnaží odôvodniť jeho problémami, ktoré sa mu predtým stali. Ako sám povedal: "To čo Punpun robí je zlé a choré a tak som ho aj písal. Chcel som aby ho čitatelia za jeho skutky nenávideli,"


Navyše fandom síce tvrdí, že Sangwoo je sviňa, ale na druhej strane mu stále dávajú šancu a dúfajú, že sa zmení alebo neustále vypisujú aký je sexi a "jebavý". Áno, pretože autorka ho kreslí ako sexi chlapa nad ktorým majú všetci slintať lebo je to alfasamec, je to typický Seme. Pochybujem, že keby vyzeral ako Punpun alebo ako v prípade CKoS starý chlap fandom by mal k nemu toľko súcitu a bol by tak medzi nimi populárny.


Veľkú rolu v tomto príbehu zohráva aj polícia, ale škoda sa nad nimi pozastavovať, ako som už spomínala aj keď všetko vedie k Sangwoo-ovi policajti v tomto diele majú o 3 koliečka menej a nevedia si to spojiť.
Keď aj jeden z nich upriami pozornosť na Sangwoo-a s tým, že jeho minulosť je fakt pochybná a on celý pôsobí ako pochybný človek a je divné, že obete sú vždy videné s ním mávnu nad tým rukou lebo: "On je dobrý chlapec, ktorý mal zlé detstvo a je to sirota," alebo v pripade ich šéfa: "Vyzerá ako môj mŕtvy syn,"

Lebo áno, toto je tvár dobrého chlapca


Nie niekoho kto je vo vnútri úplne mŕtvy



Vzťahy

Pozrite, je mi u prdele či párikujete týchto dvoch spolu alebo so slobodou a väzením, je to fikcia a toto nie je tumblr kde sa banda SJW rozplýva nad tým aký je KS fandom homofóbny a chorý keď číta toto dielo. Ale nech mi nikto netvrdí, že tie scény týchto dvoch keď majú pohlavný styk, alebo teda určitú formu pohlavného styku, nie sú sexualizované a romantizované, ale naopak majú na čitateľa pôsobiť zle lebo ide o znásilnenie. Je jasne vidno, že autorka tieto scény zámerne robí "sexi". Už len spôsobom ako sú postavy kreslené a ako sa sa pri tých scénach tvária.


Keby autorka tieto scény naozaj kreslila so zámerom aby vyzerali ako "znásilnenie" pôsobilo by to úplne inak. Zoberte si takú scénku z Gangsta. kde je jedna z hlavných hrdinov Alex nútená predávať svoje telo. Všimnite si ako celá tá scénka pôsobí. Ako Alex skrýva svoju tvár. Aj keď nevidíme ako sa tvári z celého jej tela môžeme vyčítať, že je znechutená a zahanbená.


Alebo v prípade Punpun kde ho autor kreslí ako hnusne vyzerajúcu kreatúru aby čitatelia pochopili, že to čo robí je zvrátené.


Nijaká z tých scén nevyzerá ako vystrihnutá z hentai.


Iba "náhodou" sa stalo, že obidvaja su muži/nejde o ich pohlavie

Ale áno ide. Celý fandom sa skladá z fujoshi a nadšencov BL a Yaoi. Samotná manga je na oficiálnej stránke zaradená ako BL. To ako sú vykreslené postavy je ako z typického BL. Autorka ich nenakreslila obidvoch ako mužov len tak "náhodou", dobre vedela čo robí, takéto veci sa náhodou nedejú. Navyše v tom istom roku ako KS vyšla manhwa menom Redemption Camp.
Hlavnou hrdinkou je Da-ae, zlatokopka, ktorá využíva mužov a keď ich nepotrebuje odkopne ich. Raz sa jej však karma vráti a títo muži ju unesú, zavrú v pivnici a začnú týrať a zneužívať.

Na môj vkus je tam až príliš veľa sex scénok, no pointa spočíva v tom, že aj keď je téma podobná KS nikto o tejto manhwe nerozpráva a tí čo rozprávajú nemajú žiadny súcit s hlavnou hrdinkou lebo je to: "kurva, ktorá si to všetko zaslúži," aj keď je jej chovanie tiež opodstatnené zneužívaním v detstve. Zaujímavé je, že Yoonbum aj keď je chorý stalker dostáva od ostatných toľko súcitu, ale Da-ae je hneď zavrhnutá.
Zaujímalo by ma prečo táto manhwa nie je taká obľúbená. Na jednej strane je to určite tým, že miestami mám pocit, že čítam porno, na druhej strane je to ale asi aj tým, že len náhodou sa stalo, že hrdinka je žena a jej únoscovia nevyzerajú ako model z Calvin Klein, ale ako banda bezdomovcov a lúzrov.


Na záver

Viem, že som celé manhwa zjazdila, ale ako som už hore spomínala ide o solídne dielo zo žánru BL, ktoré aj keď ponúka mnoho obohraných vecí podáva ich novým a zaujímavejším spôsobom. No v tom momente ako sa z toho snažia ľudia spraviť realisticky napísaný psychologický horor celé sa to rozpadá pretože dielo nie je ani realistické a ani dobrý psychologický horor a nemá šancu obstáť oproti naozaj dobre napísaným či už psychologickým hororom alebo drámam.

 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Majklice†Světice Majklice†Světice | Web | 10. června 2017 v 11:02 | Reagovat

Díky za představení nějakých zajímavějších titulů! :D Oyasumi Punpun jsem si už nějakou dobu chtěla přečíst po tom, co jsem narazila na Umibe no Onnanoko. Redemption Camp jsem přečetla zrovna včera a čekám na nové kapitoly, je to docela návykové. Ale i tak pořád víc soucítím s YoonBumem, než s Da-Ae, protože on alespoň nikomu cíleně nezničil život, "jenom" je to stalker, navíc mám stalkery ráda :D  (A náhodou, ten učitel je docela ucházející, jsem čekala, že tam budou větší obludy :D)
Je Cruel Kiss of Stockholm i v angličtině? Našla jsem sice VN ke stažení, ale nezjistila jsem, jestli je tam patch nebo ne.

2 Tsuki-chan Tsuki-chan | Web | 10. června 2017 v 12:11 | Reagovat

[1]: Som zvedavá čo povieš na Oyasumi Punpun. Pretože podľa mňa sú tam niektoré veci zvládnuté veľmi dobre ostatné až tak nie, hlavne mi vadí postava menom Toshiki aj keď je teda autorova obľúbená :D Aj ja čakám na nové kapitoly som zvedavá či ju nakonci zachránia. Chápem, že s Yoongbumom je ľahšie súcitiť ako s Da-Ae hlavne keď ona zničila život toho učiteľa umyselne, Ale bohvie ako ďaleko by bol schopný zájsť Yoongbum keby ho nikdy Sangwoo nechytil. Napríklad už aj keď vykričal na celú triedu to, že tá jeho kamarátka bola zneužívaná bolo dosť cez hranicu. Hej ten učiteľ sa dá, skôr som tým chcela povedať, že žiadna z tých postáv, ktoré ju uniesli nie je kreslená ako veľmi príťažlivá a sexi ako je Sangwoo. Aj ten učiteľ, síce sa dá, ale je na ňom vidno, že sa o seba nestará a že je životom zničený, ten ktorý si kvôli nej kúpil auto je úplne "nezaujímavý" nie je nič na ňom také čo by ho robilo zaujímavým alebo extra pekným, ten čo vlastní ten kostol je kapitola sama o sebe a ten starý dedo, no je to starý dedo :D Sangwoo na druhej strane je kreslený ako sexi boh nad ktorého krásu niet a aj sa o seba stará a vôbec na ňom nie je vidno, že by si prechádzal nejakými problémami (ak nerátam tie čierne kruhy, ktoré má však každá z postáv v KS)
Bohužial, CKoS nie je v angličtine, snažila som sa ho nájsť aj som sa pýtali či to nie je preložené alebo sa to nechystá niekto preložiť ale podľa ľudí je to moc "problematická" téma takže sa nikomu do prekladu nechce :-/ ja som to čítala za pomoci Visual Novel Translation, viem, že to nie je bohviečo, ale prekladalo mi to prekvapivo celkom pekne tak, že sa skoro vždy dala pochopiť pointa málokedy sa mi stalo že by som absolútne nevedela o čom sa postavy bavia. Možno, že teraz to už preložia keď KS dal zelenú podobným témam ale no zatiaľ je to v nedohľade.

3 Majklice†Světice Majklice†Světice | Web | 10. června 2017 v 17:42 | Reagovat

[2]: Pořád bych šla raději do životem zničeného učitele se strništěm, než do macha, jako je Sangwoo - přijde mi strašně neatraktivní, moc nechápu, co na něm všichni vidí :D

O Visual Novel Translation slyším poprvé, vyzkouším :D Jsem zvyklá si přes google překládat interview a i to většinou celkem dává smysl, takže by to nemuselo být špatné.

4 S c a r s S c a r s | Web | 11. června 2017 v 14:49 | Reagovat

Dočetla jsem to asi do nějaké 21. kapitoly a mám dojem, že pro mě nebude nutné se k tomu už víckrát vracet. :D Ten boom po téhle manhwě na tumblr šel úplně mimo mě a i když jsem do čtení šla dobrovolně, nemá to pro mě žádnou přidanou hodnotu, abych v tom pokračovala. :D A nemohla jsem soucítit ani s jednou postavou z KS a trochu doufám, že to skončí nějakou hromadnou sebevraždou. :D

5 Petrika Petrika | Web | 16. června 2017 v 19:02 | Reagovat

Popravde, fakt netuším, po akých tých fandomoch ty chodíš a práve preto musím znova podotknúť, že určite nie všetci čítame túto manhwu s vlhkými gaťkami. Zároveň nie všetci berieme tento príbeh ako romantický a nie všetci máme taký prehľad, ako ty. [ hmm, nebudem sa radšej vyjadrovať v množnom čísle ] Takže mne, jednoduchému jedincovi, to príde celkomzaujímavé, pretože nemám načítaných bežne XY diel tejto tématiky. Vlastne ja bežne nezadávam tagy ako "znásilnenie" "vrah" "labilní jedinci". Čiže v konečnom dôsledku je toto možno istým spôsobom taká moja prvotina. [ ale ďakujem, som rada, že si podotkla, že z tohto súdka sa môžem dočkať aj lepšieho ]
Zároveň netvorím ten fandom, ktorý besní za Yaoi. Akože to fakt nie. Prečítam, nehovorím, ale že by to bolo mojou prioritou pri výbere, tak to nie. Vlastne som sa k tejto manhwe dostala pri preklikávaní AMV videí a zapáčila sa mi kresba. Znova sa opakujem, [ och, tá moja chudobná slovná zásoba ] že ako zatiaľ celkom normálne mysliaci jedinec bez žiadnej psychickej poruchy v anamnéze nemám o tomto diele mienku ako o niečom peknom, milom alebo niečom, čo by malo skončiť happyendom. Už vôbec nemám rada Sangwooa a vlastne nemám rada ani  Booma. Čo ma zaujíma, je dej a ten príbeh. Ja obvykle toľko neanalyzujem, nepremýšľam a možno aj preto to neviem skritizovať ako dielo.
Pýtala si sa, prečo sex scéna vyzerá ako niečo, čo má divákov dostať do varu a nie ako odporná realita. Odpovedala si si v článku- Boom tiež nie je psychicky v poriadku. Zároveň je veľmi ťažké odhadnúť, čo sa asi tak deje v hlave mladého muža, ktorý bol znásilňovaný na každom rohu, unesený, psychicky deptaný, nalomený a momentálne aj zapojený v tom vražednom ošiali. A popravde, mne tie intímnosti miestami prídu nechutné a psychopatické aj v tomto prevedení. Neviem, možno len ja som taký citlivý jedinec, ktorý sa nevie preniesť cez taký "maľučký" prešľap v podobe vypitvania krčných tepien a zlomených nôh. Hoh, sa bežne stáva, nie?
Ach, mám dojem, že si týmto komentárom kopem hrob, ale nemôžem si pomôcť. Tiež to čítam, no pozerám sa na ten príbeh z úplne iného uhla. Neviem, skôr som zvedavá, kam až sa to môže posunúť a rozhodne pri čítaní nemávam s tabuľkou "now kiss". Je to strašná manhwa. Hrozná, brutálna, nepríjemná, no aj tak pozerám každý týždeň, či vyšiel nový diel. A preto tvrdím, že je to dobré dielo. Nie dobré, ako pekné, ale dobré v tom, že zaujalo. Proste niečo, kde nefandíš nikomu, ničomu, len sleduješ a čítaš.
A ešte k ten poznámke. "Náhodne sú to dvaja muži" - to si myslela ten môj predchádzajúci komentár? Tak popravde, ja sa na to tak pozerám. Vychádzam z toho, že Sangwoovi to je šuma fuk, koho trápi. Taktiež si to rozdával aj so ženami a tak predpokladám, že ten ich "vzťah" "puto" proste je výsledok jeho psychopatickej povahy a zmeskou situácií, ku ktorým došlo. Áno, dá sa to tak povedať, že s rastúcou popularitou mužskej lásky to autorka urobila len kvôli tomu, aby si tak pomohla. Jasné, že je to pravdepodobne ťah, ale aj tak neberiem tieto vonkajšie informácie a nebudem ukazovať prstom na tú manhwu, že všetko je to len a len o tom, aby sa ten veľký yaoi fandom potešil. [ to len ja som tak drblá, že to beriem inak? Ja som vždy bola v tom, že psychicky narušený jedinec sa v reáli dokáže choro naviazať na hocičo a hocikoho, pokiaľ sa mu dostane toho správneho podnetu ] A nech do, dočerta, aj je ťah. Je mi to ukradnuté a beriem si z toho to, čo ja chcem a nie to, čo sa všade píše.
No a keďže mi vypadol zvyšok, čo som chcela dodať, tak to zakončím tým, že aj napriek všetkému, čo som vyššie popísala, bola táto recenzia kvalitná a prepracovaná. Nehovorím, že s bodmi, ktoré si zmienila, nesúhlasím vôbec, no na ten jemne ironický charakter tohto článku ku tým, čo to čítajú a nemajú na to až tak negatívny názor, som reagovať musela.

6 Tsuki-chan Tsuki-chan | Web | 17. června 2017 v 12:42 | Reagovat

[3]: Mne tiež Samngwoo nepríde príťažlivý a tiež nechápem prečo sú z neho niektorí tak paf :D

To moje sa volá Visual Novel Reader, ale ževraj ten čo to mal na starosti tam už rok nerobil žiadne aktualizácie a mnoho tých novších diel to už nechce prekladať ale tak tie staršie ako je aj toto mi stále prekladá.

[4]: To buď rada, že si ten boom na Tumblr zmeškala lebo ja som sa tomu nevyhla a po troch dňoch ma to začalo pekne štvať či už zo strany KS fanúšikov alebo tých čo boli absolútne proti tomu.
Ani ja tam nedokážem s nikým súcitiť a dúfam, že nakoniec obidvaja zomrú :D

[5]: Pri analýze tohto diela som používala zdroje alebo teda fandomy z: Tumblr - kde sa zbieha najviac fanúšikov KS, taktiež som si čítala recenzie na blog.cz a potom ešte recenzie a diskusie z anglických zdrojov čo som našla na google a MyAnimeList.net a z toho som si spravila obraz lebo väčšina fanúšikov omieľala to isté dookola: 1.Príbeh je realistický a preto ma zaujíma 2. Vzťah postáv je narušený a nie je myslený ako romantický 3. Nie je to BL ale výborný psychologický horor 4. Nezáleží na tom, že sú obidvaja muži.
Neviem či existuje ešte nejaké veľké zoskupenia fandomov na iných stránkach ak hej pošli mi link rada by som si prečítala ich názory.

Môj prehľad nie je nejaký veľký sú ľudia, ktorí majú toho načítaného oveľa viac ako ja. Po pravde o Redemption Camp som sa dozvedela vďaka KS nie preto, že si bežne zadávam spomínané tagy. Väčšinou ľudia keď robia analýzu na nejaké dielo si toho viac prečítajú a naštudujú aby si urobili nejaký obraz.

Možno za Yaoi nebesniš ale ho čítaš tak ako ja  a preto nám nevadí čítať si niečo tohto rázu, ale po pravde ešte som sa nestretla s fanúšikom, ktorý nie je zástancom Yaoi ale toto by čítal, väčšinou taký dajú hneď od toho ruky preč.
V tomto prípade si musím zastať tých čo to čítajú s tým, že ich názory sú na to pozitivné alebo čakajú určitý druh happyendu (napr. že Sangwoo sa konečne spamätá). Sú to taktiež celkom normálne mysliaci ľudia bez žiadnej psychickej choroby. Teda aspoň väčšina ale zas psychicky chorý môžu byť aj tí ktorí to radi nemajú :D

Neverím tomu, že sex scénky sú písané z pohľadu Booma a že to Koogi nerobí ako ťah pritiahnúť si viac BL fanúšikov. Hlavne potom čo som videla niektoré jej artworky týchto dvoch ktoré sú tiež podané v sexi štýle a podľa mňa pre divákov a nie lebo aj tie sú kreslené z Boomovho pohľadu. Samozrejme, že psychické labilné obete sa vedia rýchlo naviazať to je aj celý Boomov problém. Ja som skôr kritizovala to, že to mám brať ako realistický psychologický horor ale pritom sama autorka to asi tak neberie keď si neurobila poriadny prieskum k danej Boomovej chorobe.

To s tými náhodnými mužmi nebolo priamo myslené na tvoj komentár tento argument som pred tvojim videla vždy keď niekto napísal, že určitú rolu tam zohráva aj celý BL podnet danej manhwy a hneď sa ľudia začali tým oháňať, že nejde o to, že sú muži. Nemal to byť myslený ako útok na tvoju osobu ak to berieš tak skôr som len zhrnula tvoj argument spolu  s tými ostatnými, ktoré čítam pri diskusiách na toto dielo keďže podľa mňa tam určitú rolu zohráva to, že sú obidvaja muži. Lebo ty by si to aj čítala keby to tak nebolo ale tí, ktorí väčšinou čítajú len BL a Yaoi by na to ani okom nezavadili.

Týmto komentárom si nekopeš vlastný hrob, je to tvoj názor a ja ho rešpektujem aj keď v mnohom nesúhlasím tak isto ako ty nesúhlasíš s mojim názorom, ale som rada, že si mi takto napísala lebo ja rada diskutujem s niekým kto vníma niečo inak ako ja kým to teda nezájde do nadávok a urážania sa ako to väčšinou vie na iných fórach keď osoba A nemá rada to čo osoba B. Aj keď teda máš na to úplne právo keďže z tvojho pohľadu môže byť článok vnímaný zle keďže áno je tam ten ironický podtón.
Zas ako som už písala KS je solídne dielo ale pre mňa len v jeho BL žánre a chápem prečo to ľudia čítajú, to čo všetkých tiahne je morbídna zvedavosť a človek je mnohokrát oveľa viac morbídne zvedavý ako si vie priznať.

7 Shizu153 Shizu153 | 29. června 2017 v 10:39 | Reagovat

No, ja sa musím priznať, že okrem Okane ga nai som nevidela ani nečítala nič z nižšie uvedených :D No, ale na svoju obranu môžem povedať, že síce psycho, stalkovanie a kadejake zvrátenosti mi veru nesmrdia, za to yaoi bariéru som dlho-predlho prekonávala (samozrejme vrámci srandy som šipovala kadejaké (ne)zmyselné homosexualne páriky z anime a tak) ale skutočný zlom nastal po Kuroko no basket, kto to videl, nemôže netvrdiť, že Kagami a Kuroko alebo Aomine a Kuroko sú boží páreček (ešte samozrejme Aomine a Kise, Midorima a Takao (kakao) atď....) takže to mi otvorilo brány aj do tohto mimoriadne bohatého fandomu yaoi sveta :D

Veľmi ma zaujala na prvý pohľad kresba, ktorá je fakt dosť dobrá, takže to je dobré našliapnutie na čítanie :D a čo sa týka dejov, no veľmi sa asi niektoré autorky a autori snažia urobiť niečo originálne a totálne americké a nakoniec je z toho veľké hovno a zničené lesy na papier úplne zbytočne.

Ale dobre nebuďme kritickí, určité dam šancu Punpunovi a aj keď som možno trošku strelená, určite si chcem prečítať aj Killing Stalking-a, aspoň pre pocit, že som Yuriho fandomu dala ešte šancu zažiariť (čo sa na 99 percent nestane)

iank pekné leto Tsuki, oddychuj a keď budeš mať čas, neviem sa dočkať na BHSNE! :)))))

8 Shizu153 Shizu153 | 29. června 2017 v 12:05 | Reagovat

[7]:
bozeeee teraz som si uvedomila, ze ja som tieto xichty z KS uz videla! a kde? no predsa na Lezhin Comics!!!! Mna vystrie :O toto čo som zistila!

oni majú fakt taký pekný štýl kresby ale také počudesné deje ....

9 animeyt animeyt | E-mail | Web | 28. srpna 2017 v 11:43 | Reagovat

Mimei Mei nah im good chillin with satan he's like a brother to me ^v^

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Video blogu:


záhlavie © Naoko Takeuchi

Sailor Moon 1991